L’Àrea Metropolitana de Barcelona invertirà 172 milions a la rehabilitació d’habitatges

maig 4, 2022 | Patrimoni, Últimes entrades

El Consorci Metropolità de l’Habitatge farà la rehabilitació d’habitatges, en concret 13.650 pisos amb una inversió de 172 milions d’euros entre el 2022 i el 2026, segons ha avançat l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). El programa es finançarà amb 100 milions d’euros dels fons europeus Next Generation i 72 milions dels propietaris. El pla beneficiarà 35.000 ciutadans i crearà 4.000 llocs de treball.

Entre els 35 municipis que formen part de l’AMB, hi ha 242.146 habitatges construïts abans del 1981, fet que suposa el 70% del total de les unitats de la zona.

“La majoria tenen una certa obsolescència física, per antiguitat i manca de conservació”, apunten des de l’AMB. “La pandèmia ha fet encara més evident la necessitat d´actualitzar les prestacions del parc metropolità, en especial a millorar les condicions de seguretat, accessibilitat i eficiència energètica”, afegeix l´entitat.

La inversió s’emmarca en el pla metropolità de rehabilitació d’habitatges (Pmrh, per les sigles en català) presentat el desembre del 2020.El termini per presentar la sol·licitud s’iniciarà el proper 2 de maig.

El pla vol augmentar l’eficiència energètica dels edificis, millorar la integració urbana dels barris més vulnerables, fomentar la recuperació econòmica i garantir l’accessibilitat universal de l’habitatge, segons especifica l’entitat. Per això, es tindran en compte criteris com l’antiguitat dels edificis, la renda familiar disponible, la capacitat de gestió de les comunitats de propietaris i el consum energètic.

En funció de l’eficiència energètica que s’obtingui una vegada rehabilitat l’edifici, les subvencions poden assolir fins al 80% amb un màxim de 21.400 euros per habitatge. A més,els propietaris que es trobin en situació de vulnerabilitat podran accedir al 100% de l’import.

La convocatòria també preveu ajuts a l’interior dels habitatges si es potencia l’eficiència energètica dels edificis. En concret, poden assolir el 40% de l’import de la reforma amb un límit de 3.000 euros per habitatge. A més, s’atorgaran ajuts per subvencionar el 100% de la redacció del llibre de l’edifici, la Inspecció tècnica d’edificis (ITE) i la redacció de projectes.

D’altra banda, segueix el nostre contingut en el BlogFacebook, Instagram o Twitter per a més contingut del sector.

És obligatori tenir extintors a la comunitat de propietaris?

És obligatori tenir extintors a la comunitat de propietaris?

La seguretat en una comunitat de propietaris és una responsabilitat compartida, i els extintors tenen un paper crucial en la protecció de tots els residents. Ja tractem en un article anterior la normativa de la protecció contra incendis als pàrquings. En aquest...