El 40,9% dels llogaters a Espanya estan sobreexposats financerament a les despeses del lloguer, cosa que significa que els llogaters destinen més del 40% dels seus ingressos a pagar la renda, segons les dades de l’Eurostat, corresponents al 2021, recopilats a l’Observatori d’Habitatge i Sòl de 2022, elaborat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma).
Aquesta xifra va augmentar en 5 punts percentuals entre el 2020, quan es va situar en el 35,9%, i el 2021. A més, el percentatge assolit el 2021 va ser el més alt des del 2017, quan es va situar en el 42,1%.
L’Observatori d’Habitatge i Sòl del 2022 també mostra que el 2021 les llars que residien en un habitatge de lloguer eren el 15,2% del total, d’acord amb l’Enquesta de condicions de vida de l’INE. Tot i que és un percentatge inferior al de l’habitatge en propietat, del 75,8%, les dades reflecteixen un creixement de 6,7 punts percentuals de les llars que resideixen en un habitatge de lloguer entre el 2005 i el 2021.
El preu mitjà de la renda del lloguer a Espanya es va situar en 695 euros el 2021, amb el m2 en 8,8 euros i un habitatge tipus de 88 m2, segons els registres dels dipòsits de fiances d’arrendament de les comunitats autònomes, recollits a l’Observatori d’Habitatge i Sòl de 2022, elaborat pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma).
Espanya, quart país en sobreexposició financera del lloguer
Ja hem explicat anteriorment que Barcelona és la ciutat més cara per llogar habitatge. Així mateix, la sobreexposició financera dels espanyols a les despeses derivades del lloguer és la quarta més alta d’Europa. El primer lloc l’ocupa Grècia, on el 74,6% dels llogaters empra més del 40% dels seus ingressos a pagar el lloguer. Als Països Baixos, aquesta xifra és del 48,3%, seguit del 45,4% de Bulgària.
A la mitjana de la Unió Europea, un 21,2% dels ciutadans que viuen de lloguer va estar sobreexposat financerament el 2021.
Els països europeus amb menor sobreexposició financera a les despeses derivades del lloguer són Irlanda, Letònia i Lituània. A Irlanda, només un 10,6% dels arrendataris van gastar més del 40% del seu sou a pagar el lloguer el 2021. A Letònia, aquest percentatge va pujar al 10,7%, mentre que a Lituània va ser del 12,4% .
Si tens alguna consulta, pots posar-te en contacte amb nosaltres mitjançant els formularis de la web.
D’altra banda, segueix el nostre contingut en el Blog, Facebook, Instagram o Twitter per a més contingut del sector.